نسخه حرفه ای ساده ترین سطح قفل نرم افزاری ایمن لاک می باشد. این نسخه از نرم افزار مخصوص شرکتهایی است که فقط تمایل به حفاظت از محصولات خود به روش تلفنی، اینترنتی دارند . در این روش میتوان بروی سیستم فروش محصولات کنترل بسیار کاملی داشت. تعداد ساخت نامحدود سریال پشتیبانی ، تعداد تعریف بی نهایت محصول ، تعیین حداکثر تعداد دفعات نصب و اجرای نرم افزار بروی سیستم کاربر ، امکان تعیین نسخه آزمایشی برای محصول ، آمارتعداد دفعات نصب هر یک از محصولات شما،تعداد نرم افزارهای فروخته شده، تعداد نرم افزار های خام فروخته نشده و صد ها گزارش مدیریتی دیگراز جمله مزیت های استفاده ازین روش می باشد.

در این نسخه امکان حفاظت از اطلاعات جانبی تا حجم 3.5 گیگا بایت برای کاربر فراهم می باشد می باشد. این قابلیت منحصر بفرد و ویژه این امکان را به شما میدهد تا علاوه برحفاظت از محصول نهایی با استفاده از قفل نرم افزاری ، کلیه اطلاعات مهم و ضروری مانند فیلم ها و فایلهای مهم پروژه خود را پکیج کرده و کاربر بدون امکان استخراج آنها فقط قابلیت مشاهده آنها را پیدا کند. این روش مطمئن ترین ترین و کارآمدترین نوع حفاظت از اطلاعات جانبی ارائه شده در کشور است.

در این روش شما محدود به حجم خاصی جهت حفاظت از فایلهای جانبی خود نیستید. در این روش بسیار منحصر به فرد کاربر نیازی به خاموش نمودن آنتی ویروس خود پیدا نخواهد نمود . سرعت اجرای اطلاعات پکیج شده کمتر از 1 ثانیه در حجم حدود 3.5 گیگا بایت اطلاعات است !!!

در این روش برای هر نسخه از نرم‌افزار، یک شماره سریال یکتا برگزیده شده و در هنگام فروش به عنوان شناسه محصول به مشتری ارائه می‌گردد. در هنگام نصب برنامه از کاربر خواسته می‌شود که کد دستگاه به همراه شماره سریال برنامه را برای دریافت کد فعال‌سازی وارد کند. برنامه فقط بعد از دریافت کد فعال‌سازی، قابل استفاده می‌باشد.

شمای کلی سیستم فعال‌سازی قفل نرم‌افزاری

دراین سیستم یک سرور مرکزی، وظیفه فعال‌سازی قفل و بررسی اعتبار درخواست‌کنندگان را بر عهده دارد. از سه روش می‌توان برای فعال‌سازی برنامه اقدام نمود. این سه روش عبارتند از: 

1- اینترنت

در این روش، کاربر با وصل شدن به آدرس تعیین شده (سرور قفل) و وارد کردن سریال برنامه و کد دستگاه می‌تواند کد فعال‌سازی خود را دریافت کند. در ضمن برای سادگی بیشتر استفاده از روش اینترنتی ، برای هر محصول، یک فرم طراحی شده به گونه‌ای که تنها با وارد کردن سریال برنامه و زدن کلید تایید، برنامه فعال می شود. 

2- تلفن گویا

برای کاربرانی که دارای محدودیت در استفاده از اینترنت هستند روش تلفنی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این روش، کاربر با گرفتن شماره تلفن مشخص شده و وارد کردن شماره سریال برنامه و کد دستگاه، کد فعال‌سازی خود را به صورت صوتی دریافت می‌کند.

3- پیام کوتاه

پیام کوتاه، روش فعال‌سازی دیگری است که جهت راحتی کاربر برای وارد کردن اطلاعات فعال‌سازی قفل ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، کاربر شماره سریال برنامه و کد دستگاه را با فرمت مشخص به وسیله یک پیام کوتاه ارسال کرده و سرور مرکزی، پاسخ را به صورت یک پیام کوتاه برای وی ارسال می‌کند.

مزایای قفل نرم افزاری ایمن لاک نسبت به Dongle (قفل سخت افزاری سریال یا USB):

1- قفل نرم افزاری، ارزان و قابل اعتماد می باشد.

2- قیمت نهایی نرم افزار شما به دلیل حذف هزینه سنگین قفل سخت افزاری کاهش می یابد.

3- طول کدهای فعال سازی ایمن لاک حداقل 12 کاراکتر بوده بنابراین به دلیل کوتاه بودن، انتقال آن از طریق تلفن، فاکس، ایمیل و ... راحت می باشد بنابراین جایگزین ساده ای برای قفل سخت افزاری خواهد بود.

4- تاخیر ناشی از ارسال فیزیکی نرم افزار و قفل سخت افزاری همراه آن، کاملا از بین خواهد رفت و مشتری شما نرم افزار مورد سفارش خود را بلافاصله از طریق اینترنت دریافت و از طریق کد فعال سازی آن را ثبت و استفاده خواهد کرد.

5- به دلیل وجود سیستم WebLock (دریافت خودکار کد فعال سازی از طریق اینترنت) و یا PhoneLock (دریافت کد از طریق منشی تلفنی گویا) کاربران شما منتظر تولید کد فعال ساز از طرف شما نخواهند بود و بلافاصله استفاده از برنامه را آغاز خواهند کرد.

قفل نرم افزاری ایمن لاک کاملا توسط تیم امنیتی ایمن لاک تولید شده، بنابراین شما از مزایای پشتیبانی یک شرکت داخلی جهت هرگونه تغییرات، رفع اشکالات، اضافه سازی امکانات جدید و ... بهره مندخواهید شد.

سایر امکانات دیگر قفل نرم افزاری ایمن لاک مثل(محافظت از فایل های Pdf- حفاظت از فایل های تصویری- محتوا ساز(چند رسانه ساز)- سرویس بانک آفلاین- فعالسازی محصولات بصورت دستی - فعالسازی دائم نرم افزار بصورت دوره ای- حفاظت با قفل سخت افزاری – قفل ترکیبی سخت افزاری و نرم افزاری- امکان طراحی و استفاده از صفحه فعالسازی دلخواه -حفاظت از اطلاعات جانبی به تنهایی -) در نسخه های بعدی ایمن لاک موجود می باشد